دانلود پروژه دانشجویی برق

دانلود رایگان پروژه دانشجویی و سفارش پروژه

دانلود پروژه دانشجویی برق

دانلود رایگان پروژه دانشجویی و سفارش پروژه

IEEE 33 bus test system data


33 bus


این شبکه یک شبکه توزیع 33 باسه مطابق با استاندارد IEEE می باشد که در اکثر مقالات جهت شبیه سازی و بررسی نتایج مطالعات مورد استفاذه قرار می گیرد.

اطلاعات مربوط به این شبکه شامل امپدانس شاخه ها و بار متصل به باس ها ( توان اکتیو و راکتیو ) می باشد.


ieee 33 bus test system data

  • نسترن شریفی

نظرات  (۵۵)

با سلام.
جهت شبیه سازی شبکه ی مذکور اطلاعات خطوط نیاز است. در صورت امکان اطلاعات خطوط را نیز قرار دهید.      
با سپاس
پاسخ:
سلام
اطلاعات خطوط هم داخل جدول هست. مقاومت و راکتانس نوشته شده در جدول مربوط به خطوط هست.که مقاومت و راکتانس موجود در هرسطر مربوط به شاخه بین دو باس همون سطره.

با سلام

اگه توجه بفرماییید این مقادیر بر حسب پرونیت نیست

چطوری در متلب این مقادیر رو پروینیت کنیم؟؟

الان من پخش بارو انجام دادم ولی مقادیرم بر حسب پرونیت نیست
چیکار کنم؟
پاسخ:
سلام اگه بالای جدول رو نگاه کنید مقادیر مبنا ذکر شده که توان مبنا Sb=1MVA و ولتاژ مبنا  Vb=12.66 KV هستند و از روی این مقادیر امپدانس مبنا از رابطه Zb= (Vb^2)/Sb  بدست میاد و مقاومت و راکتانس خطوط رو هم با اون پریونیت کنید.
ضمنا بهتره اول پریونیت کنید سپس پخش بار رو انجام بدید.
موفق باشید
ممنونم از وقتی که میذارید

پس ابتدا به صورت دستی و با ماشین حساب تبدیلش کنم بعد توی پخش بار استفادش کنم.
پاسخ:
خواهش میکنم.
نه تو خود کدنویسی برنامه قبل شروع پخش بار همه اینارو پریونیت کنین ک دیگه اینهمه دستی محاسبه انجام ندین.
ممنون از لطفتون
من یه مقاله دارم بایستی اطلاعت شبکه رو از روی اون بردارم ولی مشکلی که هست نمیدونم که مقادیر بیس اون چقدر هست براتون ایمیل کنم راهنمایی میفرمایید؟البته اگه زحمتی نباشه.

لطفا ایمیلتونو برام اینجا بذارید
پاسخ:
خواهش میکنم .
البته میتونین به نویسنده های همون مقاله ایمیل بزنین.
power.electric.project@gmail.com
مقاله واسه 20 سال پیشه بعید میدونم جواب بدن
پاسخ:
اینم ولتاژ مبناش 12.66 kV هست.. توان مبنا رو پیدا نکردم ولی فک کنم همون 1MVA باشه
صفحه 4 فایل PDF قسمت Test resault  پاراگراف دوم سطر اول عبارت 
The test system is a hypothetical 12.66 kV system
موفق باشید
ایمیل زدم

ممنونم از لطفتون
سلام. در صورت امکان اطلاعات سیستم تست 13 باس ieee را هم در سایت قرار دهید. با سپاس
سلام
ببخشید من یه مقاله ای دارم که توان و ولتاژ مبناش با اطلاعاتی که شما دادین فرق میکنه ، باید چیکار کنم؟
و دیگه اینکه اگه از توان و ولتاژ خودم استفاده کنم باید اطلاعات خطوط رو هم عوض کنم؟

پاسخ:
سلام.
نه فقط توان و لتاژ مبنا رو عوض کنید.طبیعیه تو حالت پریونیت مقادیر R و X خطوط عوض میشن.چون امپدانس مبنا عوض میشه
سلام
من الان بامقادیری که شمادادین می خوام پخش بار روی شبکه م انجام بدم ، وقتی r , x  رو حساب میکنم ( پریونیت ) خیلی مقادیری کوچکی میشن .
این مشکل ساز نیس؟
من آخه تو بقیه پایان نامه ها نیگا گردم اینقد کوچیک نیستن .
مرسی

پاسخ:
سلام
نه مشکلی نیس.البته باید تمام مقادیر پریونیت باشه و طبیعیه مقادیر R و X خیلی کوچک باشند.
موفق باشید
سلام 
میخواستم بدونم مقاومت هایی که در جدول آورده شده برای هر شاخه برحسب کیلومتر چند اهم هستش؟
پاسخ:
سلام.
مقاومتهای داخل جدول برحسب اهم هستند
شما میدونید مقاومت هر کیلومتر چند اهم هستش تا من طبق اون طول شاخه هام رو بدست بیارم؟
باسلام
آیا مقادیر توان داده شده برای شین 30 درست است؟ (قاعدتا مقدار توان اکتیو باید بیشتر از راکتیو باشد).

آیا مقادیر داده شده برای توان ،حدمجاز بارپذیری شین هاست یا مقدار ماکزیمم توان شین ها مقادیر دیگری است؟
پاسخ:
سلام.
این اطلاعات سیستم تست IEEE هست و تو هر مقاله معتبر هم نگاه کنید همین مقادیر هستند.
با تشکر
سلام
خسته نباشید. واقعا دستتون درد نکنه.
موضوع پروژه من هماهنگی بهینه رله اضافه جریان با الگوریتم ژنتیک هست. دنبال یه شبکه استاندارد ieee می گردم برا شبیه سازی اون.
منتها برا شبیه سازی هر شبکه ای تو متلب باید جریان های اتصال کوتاه رله های شبکه رو داشته باشیم، ولی هیچ کدوم یک از شبکه های موجود تو اینترنت این اطلاعات رو ندارن (البته به جز هشت باسه).
ممنون میشم راهنماییم کنید. یه شبکه می خوام غیر از هشت باسه که جریان اتصال کوتاه رله های اصلی و پشتیبانش رو داده باشن.
متشکر
ممنون
یعنی تمامی باس ها توی این سیستم (بجز 1) از نوع PQ هستن؟ 
سلام وعرض ادب واحترام خدمت شما ، من میخام سیستم 30 باسه IEEE  رو در متلب شبیه سازی کنم به به اطلاعات لازم برای اینکار نیاز دارم لطفا کمکم کنید اگه ممکنه کمی بیشتر توضیح بدید که این اطلاعات رو در چه قسمتی از متلب باید وارد کنم باتشکر فراوان
سلام.
من میخوام سیستم 33 باسه استاندارد رو شبیه سازی کنم و پخش بار نیوتن رافسون اون رو بگیرم.برنامه پخش باری که دارم تنظیمات برا سیستم 30باسه هستش که بعضی از پارامترهای اون در داده های سیستم من نیست،مثلا Pg,B/2,...برای وارد کردن ماتریس باسها و خطوط چیکار کنم؟ 
ممنون
سلام مجدد.
سیستم 33باسه ای که در سایت قرار داده اید همان سیستم من هستش
سلام مهندس جان لطفا سوال من هم جواب بده خیلی لازم دارم باتشکر
پاسخ:
سلام. خسته نباشید.
من دقیقا متوجه نشدم مشکل شما چیه. اگه بیشتر توضیح بدید میتونم راهنماییتون کنم
سلام  من میخام سیستم تست 30 باسه ieee رو در متلب شبیه سازی کنم به پارمترهایی که برای این کار نیاز هستش رو میخام . چون من میخام ببینم کلا این سیستم چندتا خط داره ؟ اگه برای شما مقدور است وبگید که چندتا خط در این سیستم وجود داره لطفا،اگه ممکنه لطفا
در مورد نحوه شبیه سازی یک سیستم 30 باسه ieee در متلب هم توضیح بدید ممنون میشم که استاد کمکم کنید با تشکر بسیار فراوان
پاسخ:
اطلاعات شبکه 30 باسه IEEE  رو از لینک زیر میتونید  دانلود کنید.

http://s3.picofile.com/d/9fede8aa-a810-454c-88f9-2367db3d7868/SCPM.pdf
با سلام
احتراما میخواستم اگر از دوستان مشخصات  شبکه 69 باس استاندارد IEEE برای شبیه سازی داره در اختیارم بزاره -با سپاس فراوان
پاسخ:
سلام. اطلاعات شبکه 69 باسه IEEE رو هم تو وبلاگ قرار دادیم.
 موفق باشید
سلام اطلاعات شبکه 30 باسه IEEE رو لازم داشتم اما لینک زیر که گفتید مال 33 باسه است لطفا کمکم کنید
http://s3.picofile.com/d/9fede8aa-a810-454c-88f9-2367db3d7868/SCPM.pdf
پاسخ:
نه این لینک مال 30 باسه س. تست کردم
سلام توان ظاهری وتوان راکتیو خطوط در سیستم 30 باسه را لازم داشتم لطفا به خاطر خدا به ایمیلم بفرستید اجرتون با امام رضا(ع)
پاسخ:
سلام. به ایمیلتون ارسال شد. ایمیلتون رو چک کنید
تشکر بسیار فراوان ممنونم
  • علی شرافتی
  • سلام می بخشید من مقدار طول هر سکشن شبکه 69 باسه یا 33 رو می خواستم بقیه مقادیر اعم از Rو x و توان ها رو دارم ولی از اونجایی که نوع سیم و هادی شبکه موجود نیست و اطلاعات مقاومت بر متر رو ندارم نمی تونم به طول شبکه و هر سکشن دست پیدا کنم .ممنون می شم که اگر عنایت بفرمایید و آن رو برای من ایمیل نمایید . با سپس
    پاسخ:
    سلام. برای 33 و 69 باسه پیدا نکردم. 34 و 37 باسه هست اگه ب دردتون میخوره بفرستم
    سلام پروزه کارشناسی من شبیه سازی شبکه 33 باس با etap هست لطفا همین مقاله رو برام بفرستید و اگر مقاله های دیگری علاوه بر این مقاله دارید درمورد شبکه 33 باسه لطفا برام ایمیل کنید با تشکر
    سلام
    اطلاعات شبکه 33 و 69 باسه در قالب فرمت cdf چطور می شه بدست آورد؟؟؟
    فرمت استاندارد IEEE برای اطلاعات شبکه است
    Common Data Format
    با سلام و احترام
    موضوع پروژه من طراحی نوعی پایدارساز برای سیستم قدرت می باشد(pss ) و برای اجرای این طراحی  به یک شبکه چند باسه جهت گرفتن پخش بار (طوری که تمام اطلاعات مورد نیاز برای اینکار در آن باشد ) نیاز دارم ممنون میشم کمکم کنید.
    پاسخ:
    سلام. سیستم 5 باسه استاندارد IEEE هست. به کارتون میاد ؟
    سلام خسته نباشی اگه میشه اطلاعات سیستم 13باسه راهم درسایت قراربدین اباتشکر
    درود برشما
    سیستم 136 شینه رو هم میشه بذارید
    شبیه سازی 33 شینه دارید برام ایمیل کنید؟؟؟
    سپاس از وقتی که میذارید
    سلام
    شبکه 69 باسه ieee رو چه طور میتونم تهیه کنم؟؟
    در مقاله ای که من مطالعه کردم آدرس مقاله 69 باسه داده شده اون مقاله رو هم دانلود کردم ولی اطلاعاتی به دست نیاوردم
    اگر میشه راهنمایی کنید
    با عرض سلام و وقت بخیر
    اگر لطف کنین لینک اطلاعات مربوط به شبکه 10 شینه و 34 شینه استانداردIEEE را اعلام کنید بینهایت ممنون میشم.یاعلی
    سلام
     مهندس جان من به ولتاژ ماکزیمم ومینیمم در سیستم 30 باسه استاندارد برای معرفی این سیستم نیاز دارم آیا امکانش هست که لطفا ولتاژماکزیمم ومینیمم در سیستم 30 باسه استادراد را به ایمیلم بفرستید
    خیلی خیلی سپاسگزارم
    تشکر
    با سلام ایا راهی هست که تعداد ترانسفورمر ها ، سکسیونر ها و... این شبکه رو فهمید تعداد دققیققش؟
    سلام
    خسته نباشید
    ببخشید میشه امپدانس داخلی ژنراتور رو بگید تو این سیستم چقدره؟
    سلام
    مقاومت شاخه های 33.34.35.36و37 را چگونه محاسبه میکنید. در محاسبه تلفات پس از بازآرایی مقامت این شاخه ها لازم است.
    باتشکر
    اطلاعات شبکه 37 باسه ieee میخوام تو رو خدا سریع برام ایمیل کنید tamadon.hesam@yahoo.com
    سلام خسته نباشید ایا در مورد شبکه استاندارد ieee 
    rbts اطلاعاتی دارید.مربوط به شبیه سازی شبکه توزیع هست که برای تست قابلیت اطمینان شبکه توزیع به عنوان نمونه استفاده میشه
    سلام خسته نباشید 
    من دنبال تابع هدف برای مینیمم کردن تلفات بر حسب مکان و مقدار منابع تولید پراکنده می گردم ممنون میشم راهنمایی کنید
    پاسخ:
    سلام. به سایت زیر مراجعه کنید

    http://student-project.ir/
    تلفات در سیستم۳۳ باسه چقدر هستش؟
    سلام
    میخاستم بدونم دو تا شبکه 33 باسه داریم؟
    چون یک شبکه 33 باسه تو دیگسایلنت هست که مثله این نیست
    سلام.کد شبکه rbts 6 bus میخواستم.مربوط به رشته برق وقدرت هست. ازکجا میتونم بگیرم
    پاسخ:
    به ایمیلتون ارسال شد . ایمیلتونو چک کنیئ
    موفق باشید
    سلام, برای بدست آوردن افت توان خطوط، نیاز به طول هر سکشن دارم، ممنون میشم راهنمایی کنید.
    سلام
    خسته نباشید
    ضمن تشکر از حسن نیت و مساعدت شما در زمینه مطالب مهندسی برق
    اگه موارد زیر رو دارین ممنون میشم کمکم کنین
    - داده ها و مشخصات شبکه RBTS
    - داده ها و مشخصات یک شبکهIEEE که باس زیادی داشته باشه مثلا 118 باسه و برای میکروگرید مناسب باشه

    با سپاس مجدد
    با عرض سلام وخسته نباشید فایل شبیه سازی شدش تو سیمولینک متلب رو ندارید اگه دارید ممنون میشم بهم پیام بدید با تشکر فراوان
    ایمیلم mohsen9394@gmail.com
    سلام
    اگه بخواهیم پخش بار را برای بار وابسته به ولتاژ انجام بدیم.
    مقادیر Np و Nq هر شین رو چی قرار بدیم
    سلام مهندس جان خسته نباشین.من اطلاعات شبگه 24 باسه ieee رو میخوام که داخلش مقادیر امپدانس ژنراتورها را داشته باشه ممنون میشم اگه کمک کنین
    با سلام لطفا اطلاعات ژنراتور را بگید ممنون میشم......(ژنراتور اولیه قبل باس 1)
    سلام اگه کسی فایل شبیه سازی شده اش رو داره برام بفرسته ممنون میشم
    zdm1373@gmail.com

    سلام روز بخیر

    ببخشید میخواستم تو کد نویسی که انجام دادم ببینم حد جریان عبوری از خطوط رعایت میشه یا نه ...

     

    به خاطر همین مقادیر ماکسیمم جریان مجاز عبوری از خطوط شبکه 33 باسه رو میخواستم 

     

    لطفا راهنماییم کنین.

     

    ممنون

    سلام خسته نباشید من من طراحی سیستم ۳۰باسه رو نیاز دارم خواهشن به ایمیلم ارسال کنید . 

    با سلام

    من فایل شما رو دانلود کردم ... به نظرم تو کد نوشته شده واسه پریونیت کردن اشتباه کردید.   Sbase=10Mw گرفتید  

    اولا واحد s  وات نیست و ولت آمپره 

    دوما از همین واسه توان راکتیو استفاده کردید . اصلا چه ربطی به هم دارن؟  توان راکتیو باید  مبنای خودش رو داشته باشه 

     کلا کدتون غلطه. اصلاح کنید

     

    سلام-مرجع معتبر اطلاعات مربوط به سیستم 33 باسه برای ارجاع دادن چیست؟ 

    سلام خسته نباشید. می خواستم بپرسم، تلفات شبکه 33 باس چقدر است؟ من دو تا پخش بار دارم ولی هر کدام یک جواب متفاوت به دست می آورند.

    تلفات توان در این شبکه چقدر است؟ 

    سلام من دنبال یک شبکه IEEE استاندارد میگشتم که سطح ولتاژ آن MV فشار متوسط باشد و در واقع نزدیک به شبکه توزیع برق شهر . میتونید راهنمایی بفرمایید.

     

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی