دانلود پروژه دانشجویی برق

دانلود رایگان پروژه دانشجویی و سفارش پروژه

دانلود پروژه دانشجویی برق

دانلود رایگان پروژه دانشجویی و سفارش پروژه

۵ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

دانلود پروژه دانشجویی مدولاسیون تصویر در متلب

مدولاسیون در مهندسی عبارت است از سوار کردن سیگنال اطلاعات (سیگنال باند پایه یا پیام) بر روی سیگنال معمولاً فرکانس بالاتری (سیگنال حامل) به منظور افزایش برد سیگنال و بهره‌وری انتقال و استفاده بهتر از پهنای باند کانال. در مدولاسیون یکی از خواص سیگنال حامل (مثلاً دامنه، فرکانس، فاز یا ...) با توجه به تغییرات سیگنال پیام تغییر داده می‌شوند. به طور کلی فرایند گنجاندن سیگنال حاوی اطلاعات در سیگنالی دیگر را مدولاسیون می نامند.همچنین اخذ سیگنال حاوی اطلاعات دمدولاسیون نام دارد.

ضرورت مدولاسیون: 

  1. از پهنای باند استفاده‌ای بهینه شود و هر پیام در کانال خاصی قرار گیرد.
  2. بر مسافت انتقال پیام - که در فرکانس‌های پایین کم است - افزوده شود.
اگر کانال مخابراتی شامل فضای آزاد باشد در این صورت برای انتشار و دریافت سیگنال آنتن‌هایی مورد نیاز است طول این آنتن‌ها متناسب با طول موج سیگنال فرستاده شده‌است. بسیاری از سیگنال‌های صوتی دارای مولفه فرکانسی ۱۰۰ هرتز یا پایین تر هستندکه در این صورت طول آنتن مورد نیاز چیزی حدود 3750km برای صدای انسان می باشد.اما اگر از مدولاسیون برای سوار کردن سیگنال بر روی یک فرکانس حامل مثلاً ۱۰۰Mhz استفاده کنیم در این صورت طول آنتن‌ها حدود یک متر خواهد بود.

انواع مدولاسیون:

  1. مدولاسیون دامنه (AM): سطح یا دامنهٔ سیگنال حامل بر اساس تغییرات سیگنال پیام تغییر داده می‌شود.
  2. مدولاسیون فرکانس (FM): فرکانس سیگنال حامل بر اساس تغییرات سیگنال پیام تغییر داده می‌شود.
  3. مدولاسیون فاز (PM): فاز سیگنال حامل بر اساس تغییرات سیگنال پیام تغییر داده می‌شود.
  4. مدولاسیون تقسیم فرکانس عمود برهم(ofdm):پهنای باندبین چند زیرحامل که برهم عمودهستند تقسیم می شود.                                                      در این پروژه بحث مدولاسیون تصویر به عنوان یک سیگنال مطرح است و برای این کار از مدولاسیون دامنه استفاده شده است. تصویر Camera man  برای پردازش استفاده شده و تصویر اولیه و تصویر مدوله شده در انتها آمده است. در زیر نتایج کدهای متلب نشان داده شده است.
1 مدولاسیون تصویر
قیمت : 10000 تومان 

  • نسترن شریفی

دانلود پروژه دانشجویی کوانتیزاسیون سیگنال در نرم افزار متلب

در سیستم های انالوگ به دیجیتال یکی از بخش های اساسی، بخش کوانتیزاسیون سیگنال است که در نهایت سیگنال انالوگ را به بیت های 0 و 1 تبدیل میکند. در این پروژه کوانتیزه کزدن سیگنال سینوسی به همراهنمودار هیستوگرام نشان داده شده است. همچنین در بحث کوانتیزه کزدن سیگنال خطای کوانتیزاسیون مطح است که با اقفزایش بیت این خطا کاهش می یابد و این مسئله نیز برای 3 و 5 بیت نشان داده شده است. مقایسه سطوح کوانتیزه برای 3 و 5 بیت نیز نشان داده شده است. خروجی های برنامه را در تصاویر زیر میتوانید مشاهده نمایید dal کوانتیزاسیون
قیمت : 15000 تومان 

  • نسترن شریفی

حذف نویز بصورت وفقی با استفاده از الگوریتم LMS در متلب

فیلتر وفقی یکی از ابزارهای اساسی در پردازش سیگنال محسوب شده و یکی از کاربردهای مهم آن ، شناسایی سیستم است که در بسیاری از سیستمهای نوین کنترل کاربرد دارد. یکی از مشکلات فیلترهای FIR وفقی در شناسایی سیستمهای با پاسخ ضربه طولانی هزینه بسیار بالای محاسباتی است . به تازگی نوع جدیدی از فیلترهای وفقی بر پایه الگوریتم های وفقی براساس سیگنال ورودی  و برای کاهش پیچیدگی محاسباتی آنها ارائه شده است. از جمله این روش ها روش LMS است.

الگوریتم LMS یک روش جستجویی برای تغییرات ضرایب فیلتر است و اولین بار توسط ویدر و هف مورد بررسی قرار گرفت. ضرایب فیلتر وفقی تنظیم شده تا برای تغییرات سیگنال ورودی، سیگنال خروجی یا پارامترهای سیستم جبرانسازی انجام دهد. بجای سفت و سخت بودن، سیستم وفقی می تواند مشخصات سیگنال را یاد بگیرد و تغییرات آرام آنرا دنبال کند. فیلتر وفقی می تواند زمانی که درباره مشخصات سیگنال، اطلاعات قطعی نداریم یا هنگامی که این مشخصات تغییر می کنند مفید واقع شوند.

این روش بیشتر در بحث حذف نویز استفاده می شود. حذف نویز از سیگنال برق شهری، حذف نویز از سیگنال های قلبی و بسیاری دیگر از کابرد ها را شامل می شود.

در این پروژه نویز را با استفاده از فیلترهای وفقی(Adaptive Filter)  و الگوریتم LMS وفقی  (Least mean square ) حذف کرده ایم و تابع نوشته شده بصورت Function  است و برای هر سیگنال و سیستم وفقی قابل استفاده می باشد. حذف نویز الگوریتم LMS

قیمت : 15000 تومان

  • نسترن شریفی

دانلود پروژه دانشجویی طراحی اسیلاتور در نرم افزار PSpice

انواع مختلفی از اسیلاتور ها وجود دارد از جمله اسیلاتور کولپیتس، اسیلاتور هارتلی، اسیلاتور آرمسترانگ و ... که در میان این اسیلاتور ها بصورت تئوری می توان هر فرکانسی را ایجاد کرد اما طراحی عملی بسیار سخت می باشد و ساخت و طراحی هر اسیلاتور با هر فرکانسی ممکن نیست و بعضی از اسیلاتور ها در بازه های فرکانسی خاصی فعال هستند. ساخت و طراحی اسیلاتور ها در مدارات الکترونیکی بسیار مهم است و اینکه بتوانیم سیگنال های متناوب با بیشترین کیفت را طراحی نماییم. در این پروژه دو اسیلاتور کولپیتس طراحی شده در نرم افزار Pspice  اماده است که دارای فرکانس های کاری متفاوت می باشند و قابل پیاده سازی بصورت عملی نیز هستند.یکی از این اسیلاتور ها کوپل شده در فرکانس 12.5 مگا هرتز و دیگری در 32 مگا هرتز کوپل شده است. هم فرکانس کردن اسیلاتور ها امری بسیار حساس و مهم در مدارات الکترونیکی است بصورتی که با نزدیک کردن این دو اسیلاتور فرکانس کاری آنها یکسان شود. در ادامه این پروژه با فرض نزدیک کردن دو اسیلاور با استفاده از یک ترانسفورماتور فرکانس کاری این دو اسیلاتور یکسان شده است تا در سیستم های که بصورت سنکرون و با یکسان بودن ورودی و خروجی کار می کنند قابل استفاده بصورت عملی باشد.

   
 طراحی اسیلاتور

قیمت : 18000 تومان

  • نسترن شریفی

تعیین نفوذپذیری منابع خورشیدی در سیستم توزیع با در نظر گرفتن مدل بار متغیر با زمان

در بیشتر مطالعاتی در رابطه با برنامه ریزی منابع تولید پراکنده صورت می‌گیرد، یک مدل ثابت و یا وابسته به ولتاژ برای بار در نظر می گیرند. در این مقاله، چندین نوع مختلف بار برای تعیین میزان سطج نفوذپذیری منابع خورشیدی (PV) در شبکه توزیع استفاده می کند. ابتدا یک روش تحلیلی جدید برای تعیین اندازه واحد PV که توانایی تغذیه توان اکتیو و راکتیو را دارد ارائه می شود. این تحلیل بر اساس یک تابع چند هدفه که به صورت ترکیب سه شاخص با نام های، تلفات توان اکتیو، تلفات توان راکتیو و انحراف ولتاژ فرمول بندی شده است، انچام می شود. سپس این تحلیل برای تعیین مکان منابع خورشیدی (PV) با در نظر گرفتن مدل بار متغیر با زمان و تولید احتمالی واحدهای PV ، تعمیم داده می شود. میزان اعتبار روش پیشنهادی بر روی سیستم های تست 33 باسه و 69 باسه IEEE ارزیابی می شود. نتایج نشان می دهند تعیین محل واحدهای PV با در نظر گرفتن مدل بار متغییر با زمان می تواند سطوح نفوذپذیری مختلفی به دست بدهد. قبل از خرید محصول می توانید مقاله انگلیسی را از لینک مقابل دانلود کنید  : دانلود مقاله انگلیسی این محصول شامل کدهای متلب شبیه سازی به همراه فایل PDF مقاله می باشد.

 جهت خرید به ادامه مطلب مراجعه نمایید 
 بخشی از خروجی برنامه در شکل های زیر نشان داده شده است :  
  • نسترن شریفی