دانلود پروژه دانشجویی برق

دانلود رایگان پروژه دانشجویی و سفارش پروژه

دانلود پروژه دانشجویی برق

دانلود رایگان پروژه دانشجویی و سفارش پروژه

دانلود  پخش بار شبکه های شعاعی به روش پسرو - پیشرو (Backward - Forward) به همراه کد نویسی در محیط متلب و توضیح برنامه 


از آنجایی که هر شبکه شعاعی باتوجه به آرایش خود ، برنامه خاص خود را دارد لذا ما سعی کردیم روش کلی را به شما آموزش دهیم تا پس از مطالعه کامل این آموزش، بتوانید پخش بار را برای هر شبکه دلخواه دیگر نیز انجام دهید.

در این آموزش ابتدا روش پخش بار پسرو – پیشرو را با یک مثال ساده برای یک شبکه شعاعی 6 باسه شرح میدهیم تا با الگوریتم کارآشنایی پیدا کنید . سپس پخش بار را بر روی شبکه 33 شینه استاندارد  IEEE  در محیط متلب با توضیح برنامه انجام میدهیم.


روش پسرو – پیشرو :

دو گام اساسی این روش شامل جاروب پیشرو و پسرو می باشد. این دو گام را بطور ساده می توان بصورت زیر بیان کرد: 
جاروب پیشرو: در این گام تمام طول شبکه از شین مرجع که همان پست توزیع می باشد، تا انتهای فیدر جارو می شود و معمولا یکی از پارامترهای شبکه مانند ولتاژ شین ها در این مرحله بروزرسانی می شود. به عبارتی دیگر در این مرحله با داشتن جریان شاخه ها از تکرار قبلی و استفاده از ساختار شعاعی شبکه، می توان ولتاژهای شین ها را بروز کرد. بطور کلی در این گام پارامتری بروز می شود که ماهیت تغییرات آن از ابتدای فیدر به سمت انتهای آن می باشد. بارزترین نمونه آن ولتاژ شین ها می باشد. 

جاروب پسرو: در این گام از انتهای فیدر به سمت ابتدای آن، فیدر جارو می شود و معمولا یکی از پارامترهای مرتبط با پارامتر جاروب پیشرو در این گام بروز می شود. بعبارتی دیگر اگر در جاروب پیشرو ولتاژ شین ها بروز شده باشد. در این گام با کمک ولتاژ شین ها بدست آمده از جاروب قبلی، از انتهای فیدر جریان شاخه ها بروز می شود


نمودار پروفیل ولتاژ :




در این فایل آموزشی ابتدا روش پسرو پیشرو را در یک شبکه شعاعی ساده 6 باسه توضیح میدهیم سپس پخش بار را برای یک شبکه توزیع 33 باسه به همراه توضیح انجام می دهیم.


جهت دریافت فایل آموزشی PDF  و m-file برنامه تماس بگیرید :


09100987126

power.electric.project@gmail.com

قیمت : 15000 تومان


نظرات  (۱۵)

به نام خدا.با سلام .از سایت خوبتون و زحماتی که میکشید تشکر وقدر دانی میکنم وامیدوارم همیشه سلامت باشید.
با سلام و احترام
ممنون بابت سایت خوبتون

چطوری میتونیم هارمونیک رو توی شبکه مدل کنیم؟یعنی شبکه آلوده به هارمونیک باشد؟
چون میخوام یه شبکه داشته باشم که هارمونیک داشته باشه و وقتی جبران ساز های فکت رو روی اون اعمال میکنم بررسی کنم
پاسخ:
سلام . کافیه یه المان غیر خطی داشته باشید. مثل دیود. میتونین شبکه تون رو به یک یکسوساز و سپس به بار دلخواهتون وصل کنید.
موفق باشید
ممنون از لطفتون
دقیق متوجه نشدم میشه بیشتر راهنمایی بفرمایید؟؟
خب این المان غیر خطی رو چطوری توی پخش بار فوروارد بکوارد شبکه مدل کنم ؟
توی همون اطلاعات خط و باس ها؟؟
پاسخ:
هارمونیک رو من تو پخش بار ندیدم چجوری مدل میکنن.
معمولا برای بررسی هارمونیک از PSCAD یا سیمولینک خود متلب استفاده میکنن.
ببینید برخی از فیلتر ها هستن که توی شبکه های توزیع به منظور بهبود کیفیت توان اونو تعیین ظرفیت و جایابی میکنن
خب حتما شبکه باید هارمونیک داشته باشه که بشه این فیلتر رو جایابی کرد
برای همین من موندم چطوری شبکه رو با هارمونیک مدل کنم
پاسخ:
خیلی اطلاع ندارم. ولی مثلا یکی از تاثیرات هارمونیک افزایش تلفات هست. اگر فقط هارمونیک سوم رو در نظر بگیریم شما میتیونین برای شبکه تون تلفاتی رو در نظر بگیرین که متناسب با مجذور دامنه هارمونیک سوم جریان هست و با کم کردن این هارمونیک تلفاتتون رو کم کنید.
امیدوارم مفید بوده باشه
خیلی ممنون از لطفتون
راهنماییتون خیلی خوب بود
فکر کنم همین کار رو بایستی بکنیم ، برای این کار مطالعه میکنم بعد میام اینجا میگم تا دوستان هم استفاده کنن.
پاسخ:
خواهش میکنم وظیفه بود.
لطف میکنین.
سلام وقت بخیر .
من روی شبکه 33 باسه کار میکنم فقط فاصله بین باس ها رو پیدا نکردم شما میتونید بنده رو در این رابطه کمک کنید؟
ممنونم 

سلام
من میخوام پخش بار پیشرو پسرو در محیط هارمونیکی انجام بدم . لطفا راهنمایی کنید
پاسخ:
سلام. در مورد پخش بار هارمونیکی مقالات زیادی هست. مقالات فارسی هم هست. بازم اگه پیدا نکردید بگسد براتون بفرستم

ممنون . ببخشید چرا نمیتونم فایلو بخرم؟ مشکل از طرف شماست؟ یا نت من کم سرعته ؟
پاسخ:
سلام. بله متاسفانه درگاه های پرداخت با مشکل مواجه شدند. البتع نه فقط سایت ما. کلا این مشکلپ پیش اومده
ببخشید اطلاع دارید که چه زمانی درست میشه ؟ من عجله دارم  میخوام پخش بارو یاد بگیرم
پاسخ:
سلام ایمیلتونو چک کنید لطفا
سلام .
از کدوم روش پسرو پیشرو در شبیه سازی استفاده شده؟جمع توانی یا جریانی؟
من نتونستم متاسفانه فایل رو خریداری کنم
پاسخ:
تو عنوان همین پست هم ذکر شده روش جمع جریانی هست.
بله متاسفانه درگاه های پرداخت فیلتر شدند. فعلا فقط از طریق کارت به کارت و ایمیل امکان خریداری هست. 
اگه تمایل به خرید داشتین میتونین از طریق ایمیل زیر در ارتباط باشید.
power.electric.project@gmail.com
ایمیلتونو چک کنید 
با سلام و خسته نباشید. 
چطور میشه ولتاژ در زمان های مختلف را حساب کرد چون بار در هر ساعت تغییر میکنه. 
سلام خسته نباشید من این پروژه رو خریداری کردم ولی لینکی برای من ارسال نشد چطوری باید این پروژه رو دریافت کنم؟؟
سلام لطف کنیذ توی پخش بار هارمونی هم کمک کنید 
با سلام شبیه سازی با مطلب پخش بار با روش پسرو پیشرو با الگوریتم هارمونی سه را کسی داره برام بفرسته متشکرم

سلام .درمورد شبیه سازی پخش بار شبکه توزیع شعاعی به روش RPF کدمتلب ندارید ؟ مقاله زیر                                                           A recursive power flow method for radial distribution networks

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی